STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU
mentoring
Napisany przez: Administrator

CoachWise™ i Technologia w Spódnicy na VII Kongresie Kobiet

UDOSTĘPNIJ

VII Kongres Kobiet, który odbył się na początku września, zainspirował mnie do przyjrzenia się obecności kobiet w biznesie i mentoringu.

VII Kongres Kobiet, który odbył się na początku września, zainspirował mnie do przyjrzenia się obecności kobiet w biznesie i mentoringu.

Cytat, który znalazłem podczas zgłębiania tematu, mówi:

"Najważniejszym powodem, dla którego - wśród równie utalentowanych osób - mężczyźni dochodzą do wyższych stanowisk [w środowisku korporacyjnym] niż kobiety jest to, że mężczyźni przeważnie posiadają mentorów, a większość kobiet nie."

Sheila Wellington (Be Your Own Mentor, 2001)

Co to oznacza dla biznesu? Niewykorzystaną różnorodność, która zamiast szansą i silną stroną staje się zagrożeniem. Płeć staje się kryterium, które wpływa na rozwój liderów. Osoby, które nie uzyskują wsparcia mentora, naturalnie ulegają ograniczeniu w swoich dążeniach i w rozwijaniu kompetencji. Praca z mentorem pozwala na przekazanie części jego „mocy”. Ta moc połączona z zasobami mentee pozwala na szybsze i lepsze realizowanie oczekiwanych zadań. Dla organizacji oznacza to lepszych liderów, przygotowanych do pełnienia swoich ról. Kobiety często sięgają po mentoring w wielu obszarach życia, wciąż jeszcze nie dość często w biznesie. W budowaniu swoich karier i rozwijaniu przywództwa często są pozostawione same sobie. Wkładają więc w ten proces energię możliwą do przekierowania na cele biznesowe. Organizacja niewspierająca w równie wysokim stopniu wszystkich swoich pracowników, trwoni swoje zasoby.

Odpowiadając na taką sytuację, projektujemy programy mentoringowe z wizją konkretnych efektów i lepszego wykorzystania zasobów. Jeden z takich projektów, prowadzony wspólnie ze Stowarzyszeniem Technologia w Spódnicy, to mentoring dla kobiet, będących na wczesnym etapie kariery zawodowej i wiążących swoją przyszłość z sektorem ICT. Dzięki tej współpracy miałem okazję opowiedzieć o naszych działaniach podczas Kongresu Kobiet. Kongres jest inicjatywą mającą na celu równe traktowanie kobiet i mężczyzn, wspieranie kobiet w budowaniu ich aktywności i kompetencji. Przez dwa dni (11 i 12 września 2015) ponad 8.000 uczestniczek i uczestników dyskutowało o roli kobiet. Panel, którego byłem uczestnikiem, dotyczył edukacji, mentoringu i pracy w branży ICT. Spotkałem tam kobiety chętnie dzielące się swoją wiedzą i doświadczeniem. Wszystkie w swoich wypowiedziach doceniały wartość mentoringu jako narzędzia rozwoju mentee oraz to, że dzięki byciu mentorkami one same mają możliwość nieustannie się realizować i uczyć.

Mówiąc o działaniach realizowanych wraz ze Stowarzyszeniem Technologia w Spódnicy, zwróciłem uwagę na kluczowe kryterium sukcesu programu mentoringowego. Sukces programu mentoringowego zależy od dokładności jego przygotowania. Sesje prowadzone przez mentora i wkład mentee są tylko częścią pracy konieczną do wykonania. Działania te muszą być poprzedzone wyszkoleniem mentora, ustaleniem z mentee partnerstwa, przygotowaniem środowiska, w którym funkcjonuje uczestnik i wreszcie bardzo ważną obsługą logistyczną – od dobrania odpowiednich uczestników, połączenia ich w pary, do zapewnienia im odpowiednich warunków pracy. Takie podejście pozwala prowadzić na skuteczny rozwój uczestników i organizacji. Warto wspierać się doświadczeniem ekspertów w budowaniu udanych programów rozwojowych. Wszystkich zainteresowanych tym tematem zapraszam do kontaktu.

 

Szymon Herbeć, ICF PCC Coach
Coach, Trener i Mentor CoachWise™

UDOSTĘPNIJ

KATEGORIA: Wydarzenia
TAGI: mentoring

AUTORZY POSTÓW

  • Administrator

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze commenta, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, twój komentarz został zapisany poprawnie.